Hur man kan blanda färgerna, Del 1




Det är några som frågat hur man gör för att blanda ihop färgerna, så tänkte visa hur jag gör. Finns säkert massor med olika sätt, men man gör bara som man själv tycker blir lättast.

Använder mig utav 2 sätt, men börjar att visa det första och gör ett annat inlägg till "svamp-metoden" så det inte blir alldeles för mycket bilder. Höhö

Över är i alla fall stegen jag målar det i och under är färgerna.

Steg 1: Ta färg nr1 och måla lite mer än halva nageln, ganska tjockt lager
Steg 2: Ta färg nr2 och gör på samma sätt som första färgen, fast börja lite längre ner. Ta färg nr3 och gör samma sak fast ända ner till slutet av nageln. Måla löst där färgerna möter varandra och blanda lite grann med penseln.
Steg 3:Ta färg nr5 och måla en rand längst ner
Steg 4: Ta färg nr4 och dra ett steck mellan det gula och det blåa så kanten blir mindre synlig
Steg 5: Måla ett tunt lager silver eller glitter så färgerna blandas ihop yttligare. Gör det innan allt torkat.

Låt inte färgerna torka emellan utan blanda medan alla är lite flytande.

 

Och resultatet när det är klar blir ungefär såhär:


Kommentarer
Postat av: Joanna

Sv: hihi tack så mycket!:D

Det här ska jag nog prova!



Ha de bra, kram!

2011-01-20 @ 21:40:14
URL: http://joannagrimberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0